torsdag den 4. april 2013

En ufarlig drage, der ikke spyer ild.




Hæklet drage i grøn uld


Denne lille nuttede drage lavede jeg til min nevø på et halvt år til jul.
Opskriften er inspireret af "Hæklet legetøj" vil jeg sige; for jeg købte bogen i håb om ikke denne gang selv at skulle udvikle så meget; men der er dog en del mangler og masketal der ikke passer, så for et gøre ham ikkesnoet måtte jeg lige modificere selv.
Det gør jo heller ikke noget, så er der jo bare så meget mere sjæl i den.
Jeg har for en gangs skyld hæklet tøjdyr i uld og det kommer jeg til igen, det giver et temmelig nuttet look ift. bomuld.
Det gode ved bomuld er nu at det fåes alle steder o gi alle farver og tykkelser, så det bliver det jo ofte til.
Nevøens storesøster på 2 var virkelig interesseret i den - det skal lige nævnes at han er første dreng i en søskendeflok på 4, så alt, der er lidt drenget, er meget spændende - Hun spurgte straks sin mor, min søster, hvad sådan en drage spiser... der blev ikke svaret prinser og riddere! Så den lille beskyttede pige ved nu blot at drager lever af kød.

Hæklet drage i grøn uld.

2 kommentarer:

  1. Ihh den er sød ! :). Hvor høj er den og hvor meget i den er ændret i henhold ti original opskriften??

    SvarSlet
  2. Tak, tak.
    den er små 20 cm i højden.
    de rettelser jeg har lavet er hovedsageligt at give ca. hver 3-4. omg. en extra maske, da mønstret ellers "drejer".
    Jeg er ikke trænet i at skrive opskrifter ned og jeg er heller ikke så flink til bare for min egen skyld til en anden gang at notere mine rettelser, for det et mest en fornemmelse, når jeg sidder med det - kan jeg se det er blevet lidt skævt, så piller jeg et par omgange op og prøver mig lidt frem...
    sorry - det er meget ikke-DIY-agtigt ;)

    SvarSlet