torsdag den 30. maj 2013

Star Wars Amigurumi - Leia og C-3PO

Så blev der to figurer færdige til mit nyeste projekt - en uro med Star Wars figurer der er hæklede. 
Mon ikke det bliver til en dåbsgave i nær fremtid. 
Det er småt men virkelig hyggeligt at hækle de her figurer, jeg nørkler og nørkler og tiden går hurtigt, når jeg sidder med det. De får til slut så fin så fin en personlighed.
C-3PO hæklet amigurumi

 Jeg har købt opskrifterne af lucyravenscar.blogspot.com  og så selvfølgelig lavet noget om, for sådan gør jeg jo altid! - men der gør jo ikke at hun ikke skal have kredit for at have ideudviklet de meget fine små venner. Opskrifterne  er på engelsk, og fordi der er så grundige forklaringer og billeder, er man bare slet ikke i tvivl om fx hvad de forskellige masketyper er dansk og engelsk imellem.
Hæklet Leia

Nu har jeg jo tidligere mest strikket trøjer og hæklet gæstehåndklæder og tørklæder, jeg siger det bare, det her er virkelig småt at sidde med især arme, hårfrikadeller og lyssværd!
Jeg tænkte jo at de der små nogen har jeg da hurtigt hæklet; men det er jo et helt projekt i sig selv at finde alle de nuancer af brun, beige og hudfarvet der går til disse folk.
Sikkerhedeøjnene har jeg fundet i Kina (etsy.com) for det forhandles heller ikke synligt i Danmark.

Se Luke og Yoda her.
Se R2D2 og Ewok her.

Opskrifterne kan du købe gennem Lusy

2 kommentarer: