mandag den 4. november 2013

Tid til julepyntsproduktion

Så står den på juletræer.
Jeg ville prøve at hækle julepynt i år, 
men det skulle stadig være pænt og ikke ligne noget der lugter af mormor...
De skulle være helt simple, 
så jeg tænkte omvendt krammerhus og har arbejdet mig frem til nedenstående opskrift:

Ellers hækler jeg gerne et sæt til dig til kr. 50,-
De er også fine i farverne sort hvid og grå - skriv bare hvad du ønsker.
(Den mellemste er ca. 10 cm)



Brug fm hele vejen 
(disse på billedet har jeg  kun hæklet i bagerste tråd af masken fra omgangen under):
Begynd med en magisk ring på 4 fm
En omg 1i1
Tag nu ud med 2 m  for hver omg 
HUSK at fordele udtagenejævnt nedefter, så det fremkommer en fin rund facon.
Fortsæt til du synes juletræet har en fin højde.
Prøv dig frem du kan få  mange forskellige strukturer frem  med forskellige masker.

HUSK denne opskrift er kun til privat brug, 
du må altså hverken sælge opskrift eller juletræerne du ha lavet efter den. Tak.

Se mere julepynt her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar